Monday, February 06, 2006


sounds of champaign is offering a rare commercial release of french library music.
The first LP is by the "band" Resonance.
Certainly released to cash in with the minor success of the track "ok Chicago", this LP was put together using the following sources :
The two singles signed by Pierre Bachelet and Mat Camison under the pseudonym of Bacson, "Ok Chicago/Yellow train" and "Moto rock/Safari love". Five tracks composed by Pierre Alain Dahan and available on the 1971 Telemusic LP "Continental Pop sound" (TM-3021) and finally, two tracks composed by Pierre Alain Dahan and Mat Camison, taken from an other Telemusic LP released in 1973, "Discotheque" (TM-3038).
The second disc offers by number06 is an LP by The Peppers, a kind of supergroup of library music session men. Band members were Pierre Alain Dahan, Mat Camison and Tonio Rubio. Since the tracklisting of the original release of this album differs from the one of this double LP set, you may see it share on this page on the future.

Don't miss this and thanks again number06 !

If someone is interested, high resolution cover scans of the Resonance LP and singles can be find in the zip file of the Momoshare link below :

resonance

7 Comments:

Blogger Buscoglione said...

Can u kindly reupload Resonance stuff please?
My kindly regards.

4:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

Excellent, love it!
»

6:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

This is very interesting site...
»

4:57 PM  
Anonymous Anonymous said...

Very cool design! Useful information. Go on! » » »

7:12 AM  
Anonymous Anonymous said...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it » » »

4:17 AM  
Anonymous Anonymous said...

Looking for information and found it at this great site... » »

3:22 AM  
Blogger DIRTLAB said...

Bonjour,cher ami!!!
Je viens régulièrement sur votre EXCELLENT blog pour y trouver de réelles "pépites musicales"...
M'y voilà,encore une fois pour un disque bien précis,cette fois ci...le double album de "RESONANCE"...le seul hic est que le lien ne fonctionne hélas plus (ce momoshare que je ne connaissais pas n'a plus l'air en activité)...J'ai bien evidemment été sur le non moins excellent blog "waves of champaign" mais là aussi le lien est inactif!!!
QUE FAIRE,mon jeune ami???
Pourriez vous m'aider sur ce coup là...peut être mettre à nouveau un lien valide???
Merci d'avance...
J'avais également pas mal bataillé il y à quelques semaines pour trouver la B.O des "GANTS BLANCS DU DIABLE"...mais en fouinant pendant des heures sur le net...J'y suis arrivé!!!...Mais là!!!....RIEN!!!

J'attend votre réponse

Sincèrement

"DIRTLAB"

12:44 PM  

Post a Comment

<< Home